Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

Soru:Başvuru dosyasını elektronik olarak nasıl imzalayabilirim?

 

Cevap:Başvuru dosyasını elektronik olarak imzalamak için takip edilmesi gereken adımlar:

 

  1. PDF dosyasını Adobe Acrobat Reader ile açınız.
  2. Bilgisayarınızda Adobe Acrobat Reader yok ise https://get.adobe.com/reader/adresinden indirip kurabilirsiniz. Dosyayı kurduktan sonra bilgisayarınızı kapatıp yeniden açınız.
  3. Başvuru dosyasında imzalanması gereken alana tıkladığınızda imza ekleme penceresi açılacaktır. Buradan e-imza sertifikanızla veya AGÜ e-postanızı kullanarak elektronik imzanızı oluşturabilirsiniz. 
  4. Başvuru yapanların en az 1 tanesinin üniversitemiz üyesi olması ve kabul edilebilir sertifikayla imza atması koşuluyla, diğer üniversitelerdeki araştırmacılar diledikleri sertifikayla imza atabilirler. 

 

 

Soru:E-imzam yok ve/veya AGÜ postalı bir Adobe sertifikası oluşturamadım. Bu durumda nasıl başvuru yapacağım?

 

Cevap:Böyle bir durumda ıslak imzanızı kullanabilirsiniz ancak bu durumda başvurunuzu etik@agu.edu.tradresine gönderdikten sonra, ıslak imzalı kopyanın orijinallerinin Etik Kurul Ofisine(B225) elden teslim edilmesi gerekmektedir.